Lubisz gruszki? To świetnie! Garść powodów, dla których trzeba je jeść

Zafascynowani jarmużem, topinamburem i innymi modnymi przysmakami często zapominamy o tym, co swojskie i sprawdzone. Dziś zatem parę słów o zaletach popularnej gruszki.

Gruszki są doskonałym źródłem błonnika. Zawierają witaminy A, B1, B2, C, E, kwas foliowy i niacynę. Są również bogate w miedź, fosfor i potas, w nieco mniejszym stopniu w wapń, magnez i żelazo. Prawda, że nieźle to brzmi?

Korzyści dla zdrowia

Gruszki są często zalecane jako hipoalergiczne owoce które jest bogate w błonnik, ale po ich spożyciu jest mniej prawdopodobne wystąpienie działań niepożądanych. Dlatego często to jedno z pierwszych owoców, jakie jedzą niemowlaki. W czym jeszcze mogą nam pomóc? Oto lista:

  • ciśnienie krwi – gruszki pomagają zapobiec wysokiemu ciśnieniu krwi i udarowi mózgu
  • profilaktyka raka – duża ilość witaminy C i antyoksydantów chroni komórki przed uszkodzeniem
  • cholesterol – wysoka zawartość pektyn w gruszkach sprawia, że są one bardzo pomocne przy obniżaniu cholesterolu
  • zaparcia – pektyna z gruszek jest moczopędna i ma łagodne działanie przeczyszczające; picie soku z gruszek pomaga regulować pracę jelit
  • energia – sok gruszkowy to szybkie i naturalne źródło energii, głównie ze względu na jego duże ilości fruktozy i glukozy
  • ciąża – wysoka zawartość kwasu foliowego sprawia, że to owoce idealne dla przyszłych mam

You may also like...