Co pić na diecie?

Czy wiesz, że w ciągu dnia „wypijasz” nawet 400 kalorii? Wystarczy sok do śniadania, kilka słodzonych kaw, herbat lub lemoniad w ciągu dnia. Co gorsza, do swojego kalorycznego bilansu dnia zwykle nie doliczamy płynów, a potem się dziwimy, że waga ani drgnie. Co zatem i w jakiej ilości można pić na diecie? Czytaj dalej!

Dietetycy zalecają, aby pić 8 szklanek (czyli 2 litry) płynów – najlepiej wody – dziennie. Ponieważ jednak dość znacznie różnimy się wzrostem, masą ciała czy poziomem aktywności fizycznej, ilość ta nie zawsze jest optymalna. Jak ustalić tę właściwą? Jest na to specjalne równanie – wystarczy, że pomnożysz 30 ml wody przez swoją masę ciała wyrażoną w kilogramach. Czyli jeśli ważysz 70 kg, to powinnaś pić 30 ml x 70, czyli 2100 ml (2,1 l). Jeśli ważysz 55 kg, wystarczy Ci 30 ml x 55, czyli 1650 ml (1,65 l).

 

Co pić na diecie?

Najlepszym  napojem jest niegazowana woda mineralna, ale to nie jest jedyna opcja. Poza wodą możesz śmiało sięgać również po:

  • zieloną herbatę – pobudza lepiej niż kawa, niezwykle skutecznie oczyszcza organizm z toksyn powstających w tkankach w następstwie przemiany materii
  • czerwoną herbatę – wspomaga spalanie tłuszczu, ułatwia trawienie, reguluje wydzielanie żółci oraz obniża poziom cholesterolu
  • mleko sojowe – doskonały składnik koktajli odchudzających, jest źródłem wielu cennych składników mineralnych, witamin i przeciwutleniaczy
  • sok pomidorowy – jest niskokaloryczny i bogaty w potas oraz likopen, związek chroniący organizm przed działaniem wolnych rodników

• napar ze skrzypu polnego – bardzo bogate źródło krzemu, który wzmacnia skórę, włosy i paznokcie oraz ma działanie przeciwmiażdżycowe

You may also like...